• A zselici túra tervezett időpontja: 2020. szeptember 20.
  • Útvonal: Szenna- Zselickisfalud
  • Táv: 8,6 km
  • Menetidő: 2 óra 20 perc
  • Szintemelkedés 185/185
  • Indulás: Kaposvár, Városliget 10 óra 25 perc
  • Vissza: Zselickisfaludról indul 15 óra 42 perc, vagy 18 óra 12 perc  vagy 20 óra 27 perc ( mi gyalog mentünk vissza Szennára)

Szenna

A szennai főutca nagy ívben balra fordul …………elérjük falu végét. Továbbra is az aszfaltos úton maradva egy kis kaptató végén felérünk a dombhátra. Itt a tetőn pont a szennai téesz központi telephelyének kapujával szemben térünk rá a szántókon átvezető földútra.

Átvágva a földek között egy erdősarokra érkezünk. Nagyjából kétszáz lépés után bevesszük magunkat a fák közé, majd leereszkedünk a Csipányi-patak völgyébe. Az alján elhaladunk a szépen kiépített Csipány-forrás és a tőle nem messzi erdei pihenőhely mellett, átkelünk az erecskén, aztán a túlsó partján egy kis kapaszkodással érünk ki az erdőből Patca határába. Itt egy fafaragásban gyönyörködhetünk, mely a Virág Út Turbánliliom nevet viseli. Ráfordulunk a településen végigvezető Fő utcára, s végigballagunk a házsoron. A faluvégen a buszforduló mellett érjük el a Katicatanya turistaházhoz való letérést.

A házat a Katica Tanya Élményparadicsom tartja fenn. A buszfordulóból már jól lehet látni a Nozsi-hegy oldalában elterülő parkot és az épületeket. A turistaházba bejelentkezni a Katica Tanya főépületében található recepción lehet. Az aszfaltút végén rátérünk a továbbvezető jól kijárt földútra, elhaladunk a Katica Tanya parkja mellett, aztán felkapaszkodunk a Nozsi-hegyre. Szántók, elszórtan álló tanyaszerű épületek között érünk a dombhátra, továbbra is a földúton maradva végigballagunk közöttük, majd átvágunk egy erdőfolton. A túlsó oldalán ismét feltűnnek a szántók. Itt még együtt haladunk a Szennán hozzánk társult zöld jelzésekkel, de a kék jelzések nagyjából háromszáz lépés után balra térnek.

Az első pár száz métert ritkán használt keréknyomokon tesszük meg, aztán visszatérve a tanyák közé utunk minősége is javulni kezd, végül aszfaltburkolatot kap. Ahogy ereszkedni kezdünk lefelé a dombhátról, egy ideig löszös falak mélyén kanyarog alattunk a keskeny aszfaltcsík; a lejtő vége Szilvásszentmárton főutcáján van. Itt balra indulunk a járdán a Zselickisfaludra átvezető elágazásáig, ahol egy jobbos után gyorsan elmaradnak mögöttünk az épületek.

Zselickisfalud

Leereszkedünk az úton a Szentmártoni-patak széles völgyébe. Átvágva a mezőkön keresztezzük a patakot, s néhány perc alatt átérünk Zselickisfaludra. Elhaladunk a szépen faragott üdvözlő tábla mellett, aztán százegynéhány lépés után a faluközpontba érünk. Két helyen tudunk bélyegezni: balra térve a Fő utcán, a 49. szám alatti vegyesbolt kirakatának ablakkeretén találjuk az egyik pecsétet (ez pár perc kitérőt jelent a kéktúra útvonaláról). A templom melletti útelágazásban jobbra fordulva, a jelzéseket követve a Fő utca déli végéig a jobb oldali utolsó ház a Vándor turistaház – ma már csak kulcsosház – épülete. A másik bélyegző itt található a „Régi kincsek, új utak” információs tábla oszlopán. „

forrás:

Ha ezt az előzetes tervet elolvastuk volna, akkor a „szennai téesz központi telep” -nél rátértünk volna a szántóföldi útra… de, nem ezt tettük 🙂 , hanem mentünk tovább az aszfaltos úton, egészen Patcáig.  (A szennai téesz egyébként már nem téesz, hanem a Szenna Pack Kft telephelye)

Zselickisfaludról,  a pecsételés után  visszaindultunk Szivásszentmártonon keresztül Patcára. Patcán nagyon figyeltünk, hogy visszafelé mindenképpen a Csipány forrás völgyében haladjunk és ne hagyjuk ki a túrának ezt a szakaszát se.

Tanulságos volt ez a túra is, hiszen kicsit felkészületlenül vágtunk neki, illetve a jeleket nem vettük észre a Szenna Pack telephelynél.

Az első túránk: Kaposmérő-Szenna

A második túránk: Szenna- Zselickisfalud – 2. túra

A harmadik túra: Zselickisfalud-Simonfa

Fotók a túráról: https://photos.app.goo.gl/43gWfMQCd6wsu6X79

Érdekesség a Csipány forrásról: https://gpsgames.hu/jatek/pontkereses/4513/csipany-forras/

Vándor turistaház
Vándor turistaház – a pecsételő hely a turistaház előtt